#Ασφάλεια και Άσφαλτος

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ένα πρόβλημα για την Κύπρο μας, αφού πολλές φορές συνάνθρωποι μας έχασαν την ζωή τους από αυτά. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της αστυνομίας Κύπρου , τα θανατηφόρα δυστυχήματα μειώθηκαν από 51 σε 45 και τα σοβαρά από 477 σε 355 κατά την χρονολογική περίοδο 2012-2016. Όμως,  η μείωση αυτή δεν είναι ικανοποιητική.

images (4)

Στις 25/7/2017 έχασε την μάχη με τη ζωή η Στεφανία Χρυσοστόμου, η οποία παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Τροόδους. Η 22χρονη εξήλθε από το αυτοκίνητο της όταν συγκρούστηκε με άλλο όχημα, για να συνομιλήσει με τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου. Εκείνη την στιγμή, τρίτο όχημα το οποίο διερχόταν από τον αυτοκινητόδρομο παρέσυρε την νεαρή. Δυστυχώς, η  Στεφανία υπέκυψε στα τραύματα της και έφυγε από την ζωή.

images (2)

Αρνητικά συναισθήματα με κυρίευσαν από το άκουσμα του άδικου χαμού της συνομήλικης μου, Στεφανίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας άνθρωπος χάνει τη ζωή του άδικα σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Η ζωή είναι ότι πολυτιμότερο έχουμε και πρέπει να την προσέχουμε, για να μας προσέχει και αυτή. Γιατί πρέπει να χάνουν τη ζωή τους μάταια τόσοι άνθρωποι;  Γιατί αγνοούμε τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να προκύψουν από ένα ατύχημα και δεν λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα;

Όταν υπάρξει ατύχημα στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και αν αυτό συμβεί στη μέση του αυτοκινητόδρομου εμείς δεν πρέπει να παραμείνουμε εκεί αλλά να μεταφερθούμε στη αριστερή πλευρά του δρόμου. Επιπλέον εάν για οποιοδήποτε λόγο έχουμε και τις ελάχιστες αμφιβολίες για να οδηγήσουμε είτε επειδή νιώθουμε αδυναμία είτε επειδή νιώθουμε κούραση η καλύτερη λύση θα ήταν να μην οδηγήσουμε.

2fd0c-drinking-driving

Είναι απαραίτητο, να γίνουν ακόμη μεγαλύτερα βήματα τόσο από την τροχαία όσο και από τους οδηγούς για να μην θρηνήσουμε ξανά θύματα στην άσφαλτο. Η παρουσία της τροχαίας και οι έλεγχοι οι οποίοι τελεί στο οδικό δίκτυο πρέπει να αυξηθούν. Επιπλέον πρέπει να εγκατασταθούν φωτογραφικά ραντάρ τα οποία διατηρούν τους οδηγούς σε μία διαρκή εγρήγορση. Οι οδηγοί από την πλευρά τους, θα πρέπει με υπευθυνότητα να φορούν τη ζώνη τους τόσο οι ίδιοι όσο και οι συνεπιβάτες. Επιπλέον, η γνώση ότι θα οδηγήσουν και θα φέρουν την ευθύνη ενός κινούμενου οχήματος και επιβατών πρέπει να γίνει οδηγός για μια συγκρατημένη κατανάλωση αλκοόλ.

Ας γίνουμε, λοιπόν, πιο υπεύθυνοι και πιο συνετοί πολίτες.

Α.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s